ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZÁLLÍTÁSI SZERZŐDÉS
PARTNERKAPCSOLATI MEGÁLLAPODÁS

Bevezetés:
Jelen Általános Szerződési Szerződés célja, hogy kétoldalú előnyökön alapuló együttműködés alapjait fektesse
le.
Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy folyamatos együttműködésük érdekében
megállapodnak az Általános Szállítási Feltételekben és szállítási keretszerződést kötnek. A Felek a
jelen Általános Szállítási Feltételekben foglalt rendelkezéseket elfogadják. A Felek kikötik, hogy a
jelen szerződésben foglalt feltételektől eltérni csak írásban rögzített megállapodás útján lehet. Ha
a Megrendelő az Általános Szállítási Feltételeket cégszerű aláírásával elfogadja, úgy ezzel a részéről a
saját – az alábbiakban foglaltaktól eltérő vásárlási feltételeiről lemond. Szerződő Felek rögzítik,
hogy a Szállító a keretszerződés alapján az általa szállított terméknek (árunak) nem előállítója,
hanem kereskedője. Szállító felelősségét szigorúan az adás-vételi megállapodásban rögzített
feltételek ill. a jelen Általános Szállítási Feltételek korlátozzák.
I. A szerződés tárgya:
Felek megállapodnak egy hosszú távú partnerkapcsolati együttműködésben. Jelen szállítási szerződés alapján
Megrendelő megrendeli, Szállító pedig leszállítja az EuroScale termékválasztékában szereplő kenéstechnikai és
mérlegtechnikai, valamint munkabiztonság technikai termékeket a Megrendelő részére.
Jelen Keretszerződés tárgya, hogy szabályozza a felek együttműködését.
Szállító a Megrendelő előzetes igénye alapján eseti árajánlatban foglaltak szerint leszállítja és beépíti, valamint
beállítja Megrendelőnek a megrendelt terméke(ke)t:
A szerződés tárgyát képező, a Szállító érdekkörébe tartozó termékkörök:
- Automata központi zsírzók
- Hidraulikus és mérőcellás anyagmozgató-gép mérlegek és statikus mérlegek
- Beléptető, regisztrációs és logisztikai szoftver- és hardverrendszer
- Aktív biztonsági rendszer
- Automata motorolajszint ellenőrző és utántöltő rendszer
- 3D kotrógép szintvezérlőrendszer
II. A szerződés megszűnése
A szerződést mindkét fél tizenöt napos felmondással megszüntetheti.
A felek megállapodás alapján a szerződés súlyos szerződésszegés esetén rendkívüli felmondással
felmondható. A felmondás tényét a másik félhez címzett tértivevényes levélben kell közölni.
Súlyos szerződésszegésnek minősül a Megrendelő részéről:
- a számlát írásbeli felszólítás ellenére sem egyenlíti ki
- ha a Szállító üzleti érdekeit vagy jó hírét veszélyezteti
- ha a Megrendelő üzleti érdekeit vagy jó hírét veszélyezteti
Súlyos szerződésszegésnek minősül bármely fél részéről a titoktartási kötelezettség megszegése is.
III. Kötelezettségek
3.1. A Szállító köteles, a Megrendelő által írásban megrendelt termékeket a Megrendelővel egyeztetett
időpontban a Megrendelőnek átadni, Megrendelő pedig köteles a terméket átvenni, és az árat
megfizetni.
3.2. Megrendelő a megrendelést a Szállító részére írásban; elektronikus levélben vagy postai úton küldi el,
melynek tartalmaznia kell a kívánt termék pontos megnevezését, mennyiségét és a teljesítés
helyét és az időpontot. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szállító nem vizsgálja esetenként a
Megrendelő nevében aláíró személyét, illetve aláírását bármely iraton, az kizárólag a Megrendelő
felelőssége, s ezért helytállással tartozik. Szállító Megrendelőtől származó aláírásnak fogadja el minden
esetben, ha az aktuális iraton az aláíráson kívül a Megrendelő cégbélyegzője szerepel.
3.3. Az áru átadására és a szolgáltatás elvégzésére a Szállító vagy megbízottja jogosult. Az áru átvételére
Megrendelő vagy képviselője jogosult. Az átadás-átvételkor a szállítólevelet vagy munkalapot a
Megrendelő képviselője igazolja aláírásával és cégbélyegzővel. A munkalapokon történő átadásnak nem
kizárólagos feltétele az aláírás és bélyegző.
3.4. A Szállító fenntartja magának a jogot, hogy a Megrendelővel szemben kinnlevőségi limitet állapítson
meg.
Megrendelő a jelen szerződés aláírásával egyidejűleg elismeri és kifejezetten elfogadja a limitösszeget,
amely keretösszeg elérésekor a Szállító jogosult a további kiszállításokat nyomban megállítani,
függetlenül attól, hogy van-e folyamatban lévő megrendelése a Megrendelőnek. Megrendelő
továbbiakban is csak a limitösszeg erejéig kap árut.
3.5. Megrendelő a termékek vételáraként Szállító által kiadott árajánlat szerinti ÁFA nélküli árnak
engedményekkel csökkentett, valamint ÁFA-val növelt értékét köteles Szállítónak megfizetni.
Amennyiben az Szállító ajánlatában másképp nem nyilatkozik, úgy az adás-vétel során a
megrendelés időpontjában érvényes - Szállító által kiadott - listaár szerinti árakat kell alkalmazni.
3.6. Amennyiben a Szállító a Megrendelő címére szállítja le az árut: Amennyiben a Szállító a Megrendelő
címére szállítja le az árut, úgy (más megállapodás hiányában) a Megrendelő köteles gondoskodni az áru
lerakodásához, felszereléséhez és beállításához szükséges eszközökről és anyagokról, valamint
körülményekről (pl. biztonsági, munkavédelmi, stb.).
3.7. Amennyiben a Szállító szállíttatja ki a Megrendelő telephelyére az árut és annak csomagolása sérült
vagy hibás, Megrendelő átvételkor jegyzőkönyvvel és fényképpel dokumentálja ezeket. Ez esetben
Megrendelő az árut nem köteles átvenni. A kárveszély csak az átvétel után száll át Megrendelőre.
Az átadással egyidejűleg a Megrendelőnek mennyiségi szempontból is meg kell vizsgálnia a leszállított
terméket. Mennyiségi kifogást a Megrendelő haladéktalanul köteles megtenni írásban.
Hibás áruszállítás esetén a hiányt vagy többletet 24 órán belül írásban kell jelezni a Szállítónak az
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre.
3.8. Vételár kiegyenlítése: A III.a pont szerint meghatározott vételárat a Megrendelő a Szállító által
kibocsátott számla ellenében banki átutalással, az árajánlatban meghatározott
határidővel köteles a Szállító részére megfizetni. Szállító fenntartja a jogot a
részteljesítéseknek megfelelő rész-számlázásra. A felek megállapodnak, hogy Megrendelő jelen pont
szerinti kötelezettségét akkor tekintik teljesítettnek, ha a vételár összege Szállítóhoz a fenti határidőben
ténylegesen beérkezett. Az áru a vételár teljes kifizetését követően kerül a Megrendelő tulajdonába.
3.9. Vételár pénzneme: A Termék Vételárának megfizetése – felek eltérő megállapodása hiányában -
magyar forintban történik. Szállító a vételárat az árajánlatában EURO (Euró) pénznemben bocsátja
Megrendelő rendelkezésére, majd a Megrendelő szállításkor – de legkésőbb a számla kibocsátásáig –
rendelkezik a kifizetés tényleges pénzneméről.
3.10. Fizetési késedelem: Minden fizetési késedelem jogot ad az Szállítónak arra, hogy a Megrendelő
tartozása alapján kalkulált késedelmi kamatot követeljen még abban az esetben is, ha a tartozás
összegére részben vagy egészben saját vagy idegen váltót bocsátottak ki. Fizetési késedelem esetén
Szállító jogosult késedelmi kamatot felszámolni, az esedékesség napjától (számlán szereplő fizetési
határidő) számítva, amely mértéke a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes
jegybanki alapkamat 10 százalékponttal növelt értéke. Ezen kívül a Szállító fenntartja a jogot
arra, hogy felfüggessze kötelezettségeinek teljesítését mindaddig, amíg a tartozást részére ki nem
fizették.
3.11. A Szállító, mint Szállító nem adja a hozzájárulását ahhoz, hogy a Megrendelő az átvett áru
értékesítésekor befolyó összegből fizesse meg az átvett áru ellenértékét.
3.12. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy az átvett árut a vételár teljes kifizetése előtt nem
idegenítheti el, nem terhelheti meg és azzal sajátjaként más módon nem rendelkezhet.
3.13. Fizetési késedelem esetén Megrendelő tudomásul veszi, hogy Szállító az alábbiak szerint jár el:
3.13.1. Megrendelőnek jogában áll a Szállító felé számlareklamációval, a teljesítés hiányával vagy nem-
megfelelősség okán reklamációval fordulni a Szállító felé, megfelelő írásos dokumentációval
alátámasztva, a számla kibocsátásától számított 8 napon belül. Szállítónak kötelezettsége a
Megrendelő reklamációját kivizsgálni, és megtenni a szükséges lépéseket megtenni a szállítás
teljessége érdekében. Ennek lépéseiről írásban kell nyilatkoznia.
3.13.2. A számla lejáratakor Szállító Egyenlegközlőt küld meg Megrendelőnek, az általa megadott pénzügyi
kapcsolattartási címre (email). Ellenvetés hiányában a számla teljesértékű, további Megrendelői
reklamációra nincs jogalap. Ha a számla ezt követően sem kerül megfizetésre, úgy
3.13.3. A számla lejáratát követő 15. 7. naptári napon Szállító megküldi 1. Fizetési felszólítását írásban
Megrendelőnek. Amennyiben Megrendelő részéről ezt követő 14 napon belül sem kerül teljesítésre
a termék/szolgáltatás ellenértéke, úgy Szállító a számlát megküldi Jogi Osztályára és a megbízott
vállalati ügyvéd küldi meg a 2. Fizetési felszólítást az ügyvédi munkadíjra vonatkozó számlával
együtt, amely a tértivevényes fizetési felszólítás napján jogerőssé és esedékessé válik.
3.13.4. Ha Megrendelő a továbbiakban sem fizeti meg a vételárat, úgy további 15 nap elteltével a Jogi
Osztály megindítja a fizetési meghagyásra vagy felszámolásra vonatkozó jogi eljárását.
IV. Szállító vállalása és feladatai:
4.1. Szállító vállalja, hogy a szerződés tárgyát képező eszközöket Megrendelő által megjelölt helyen
leszállítja, beszereli és beállítja
4.2. Szállító Megrendelő által delegált kezelőket és karbantartókat a leszállított rendszerek használatára az
átadáskor kioktatja, betanítja
4.3. Szállító az ajánlatadáskor különös figyelemmel az aktuális piaci viszonyokra a Megrendelőnek a
kiajánlott termékhez a legjobb átadási árat biztosítja.
4.3.1. Az ajánlatba foglalt árak tartalmazzák az anyagok, szolgáltatások és közvetített szolgáltatások
összes díjait, utólagosan Szállító nem számít fel egyéb költségeket az adott, előre
megállapodott tételekhez kapcsolódóan.
Kivételt képeznek az alábbi esetek, melyre a Szállítónak jogában áll többlet költséget
felszámítani:
a helyszín eltér az előzetes megállapodás szerinti helyszíntől
ha a gép a megbeszélt időpontban és helyen nem áll rendelkezésre
ha a gép műszaki problémával küzd, nem teljes értékű
ha a helyszínen nincs felelős, akinek az oktatási anyagot át lehet adni, így erre külön napot
szükséges kijelölni
Helyszínen felmerült új igények külön ajánlat tárgyát képezik.
4.4. Szállító minden termékére 24 hónap / 2 év jótállás biztosít.
4.5. Szállító vállalja, hogy Megrendelő visszajelzése alapján ÁRGARANCIÁT biztosít Megrendelőnek:
4.5.1. Az adott termékkategóriában az elérhető legjobb árat kínálja.
4.5.2. Amennyiben Megrendelő konkurens árajánlata műszakilag megegyezik Szállító termékével és
annak ajánlati ára és kondíciói jobbak, úgy Szállító vállalja, hogy Megrendelő részére jobb,
alacsonyabb módosított árajánlatot ad, a versenytárssal megegyező kondíciókkal. Ehhez
Megrendelőnek igazolnia szükséges a konkurens árajánlatot.
4.6. Szállító vállalja, hogy Megrendelő vásárlásainál
4.6.1. Az első vásárlásnál proforma előre átutalást biztosít
4.6.2. A második és a következő vásárlásoknál 15 nap halasztott átutalásos fizetési módot alkalmaz
4.7. A leszállított és beszerelt termékekhez Szállító magyar nyelvű kezelési utasítást ad át Megrendelőnek.
4.8. A garanciális időszakban Szállító vállalja, hogy az írásos hibabejelentést követően 24 órán belül
megkezdi a hiba feltárását és elhárítását Magyarország területén. Ehhez Megrendelő megfelelő
együttműködése is szükséges, pl. fotók, video-anyagok továbbítása, szakavatott személyzet biztosítása
a helyszínen, stb.
4.9. Szállító nyilatkozik, hogy az érdekkörébe tartozó munkavégzésekre érvényes felelősségbiztosítással
rendelkezik, amely kiterjed a gép/munkagép/berendezés a Szállító szakemberei által okozott hibákra és
azok által keletkezett károkra.
V. Megrendelő vállalása és feladatai
5.1. Megrendelő vállalja, hogy a Szállító tevékenységéhez kapcsolódóan biztosítja a felszereléshez,
javításhoz vagy beállításokhoz szükséges feltételeket (pl.gépkezelő, üzemanyag, bejutás zárt
telephelyre, lehetőség szerint zárt, esővédett munkaterület, szállítójármű, rakodható anyag, stb.) Ezekről
Szállító előzetesen tájékoztatja Megrendelőt az ajánlatadáskor.
5.2. Megrendelő vállalja, hogy a Szállító érdekkörébe tartozó termékek beszerzése előtt minden esetben
felkeresi ajánlattételre Szállítót.
5.2.1. Ha piackutatása alapján Szállító által megadott ajánlatnál – műszakilag vagy árban – jobb terméket
talál, úgy erről Szállítót haladéktalanul értesíti és egyeztet vele, hogy az módosított műszaki
tartalommal és a Megrendelő részéről elfogadható áron új ajánlatot adjon.
5.2.2. Megrendelő vállalja, hogy megfelelő ár esetén Szállító termékét részesíti előnyben, amennyiben
nincs olyan kizáró műszaki feltétel, amelyet az ajánlatban szereplő termék/rendszer nem képes
biztosítani.
5.3. Megrendelő biztosítja, hogy a telepítésekhez és javításokhoz, kalibrációhoz a (munka)gép megfelelő
hidraulikus, mechanikus és elektromos, működékész állapotát.
5.4. Megrendelő vállalja, hogy Szállító által kiállított számlákat határidőre megfizeti.
5.5. Megrendelő vállalja, hogy az általa pénzügyi kapcsolattartásra megadott email címére küldi Szállító
számláit és teljesítés igazolásait.
5.6. Megrendelő vállalja, hogy a meghibásodott berendezésekre vonatkozó panaszát, hibajelzését
elektronikus úton és írásban továbbítja Szállítónak, mely lehet email-ben vagy online weboldalon
keresztül feladva.
VI. Garancia és Garancia Plus+ szerződés
A szerződésben szereplő Termékekre és Szolgáltatásokra Szállító az munka elvégzésétől számított 24 havi
garanciát vállal a készülékek rendeltetésszerű üzemeltetése esetén. A Szállító ugyancsak vállalja a készülékek
garancián kívüli javítások, beállítások ellátását és alkatrész / tartozék ellátását a vonatkozó jogszabályokban
foglaltak szerint.
Meghibásodás esetén a Szállító a szerviz munkálatokat 5munkanapon belül köteles elvégezni.
A jótállási időszak alatt Megrendelő megvásárolhatja Szállító kiterjesztett garanciáját (Garancia Plus+). A
kiterjesztett garancia külön megállapodással 2+3 évre igényelhető és tartalmazza az éves ellenőrző
vizsgálatokat.
VII. Egyéb megállapodás
Felek célja, hogy együttműködésüket hosszú távon mindkét fél előnyére fenntartsák. Elfogadják, hogy a
megfelelő együttműködés alapja és közös érdeke az aktuális piaci információk egymás közötti megosztása.
A felek a szerződést elolvasták, értelmezték és kijelentik, hogy annak feltételeit elfogadják. A szerződés
teljesítése során kölcsönösen együttműködve járnak el.
A szerződő felek az esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket tárgyalásos úton igyekeznek rendezni.
Bármely vita eldöntése, amely a jelen szerződésből vagy azzal összefüggésben, annak megszegésével,
megszűnésével, érvényességével vagy értelmezésével kapcsolatban keletkezik, a felek alávetik magukat a
Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Állandó Választott Bíróság Budapest kizárólagos
döntésének azzal, hogy a Választott Bíróság a saját Eljárási Szabályzata szerint jár el.
A jelen szerződésben nem szabályozott vitás kérdésekben a Ptk. rendelkezései az irányadóak.
Kecskemét, 2023. június 20.
………………………………………………. …………………………………………….
Fekete-Kovács Győző
EuroScale Zrt. Megrendelő